111

ОСОБЛИВОСТІ ПРОВЕДЕННЯ КАМПАНІЇ Е-ДЕКЛАРУВАННЯ У 2019 РОЦІ

Версія для друкуВерсія для друку

ОСОБЛИВОСТІ ПРОВЕДЕННЯ КАМПАНІЇ Е-ДЕКЛАРУВАННЯ У 2019 РОЦІ

З 1 січня 2019 року в Україні розпочався черговий етап, коли суб’єкти декларування (їх перелік визначено Законом України «Про запобігання корупції») подають електронні декларації за попередній рік до ІТС «Єдиний державний реєстр декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування».

І вже вкотре, начальник відділу організаційної роботи та управління персоналом аппарату райдержадміністрації Вікторія Сова, провела навчання за темою «Про особливості проведення кампанії е-декларування у 2019 році»

Зокрема вона нагадала, що структура декларації має такий вигляд:

2.1 Інформація про суб'єкта декларування

2.2 Інформація про членів сім'ї суб'єкта декларування

3. Об’єкти нерухомості

4. Об’єкти незавершеного будівництва

5. Цінне рухоме майно (крім транспортних засобів)

6. Цінне рухоме майно – транспортні засоби

7. Цінні папери

8. Корпоративні права

9. Юридичні особи, кінцевим бенефіціарним власником (контролером) яких є суб’єкт декларування або члени його сім’ї

10. Нематеріальні активи

11. Доходи, у тому числі подарунки

12. Грошові активи

13. Фінансові зобов’язання

14. Видатки та правочини суб’єкта декларування

15. Робота за сумісництвом суб’єкта декларування

16. Членство суб’єкта декларування в організаціях та їх органах

 

При заповненні декларації необхідно слідкувати за самими вказівками форми Реєстру та неодмінно використовувати  Роз'яснення щодо застосування окремих положень Закону України "Про запобігання корупції" стосовно заходів фінансового контролю" (затверджені Рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції – далі НАЗК), які розміщені на офіційному веб-сайті НАЗКу в розділі «Декларування». Вказані роз’яснення не є сталими і постійно оновлюються, а тому слід ретельно слідкувати за новаціями.

На сьогодні  НАЗК рекомендує всім суб’єктам декларування здійснити такі заходи:

1. Перевірити адресу електронної поштової скриньки, яка вказана у персональному кабінеті Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі – Реєстр).

Варто зуважити, що відповідно до Указу Президента України від 15.05.2017 №133/2017 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28.04.2017 «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» доступ до окремих поштових серверів у домені .ru обмежений.

У зв’язку з цим для роботи з Реєстром (отримання повідомлень, підтвердження зміни електронного цифрового підпису тощо) слід використовувати поштові скриньки, які не підпадають під зазначені обмеження (наприклад: ukr.net, i.ua, email.ua, gmail.com тощо).

Якщо електронна поштова скринька декларанта підпадає під обмеження, то для її зміни у персональному кабінеті Реєстру необхідно створити (або використовувати іншу) особисту поштову скриньку. Після цього слід авторизуватися в Реєстрі за адресою: https://portal.nazk.gov.ua за допомогою власного електронного цифрового підпису, перейти у вкладку «Мій профіль», натиснути кнопку «Змінити контактні дані», у полі «Новий E-mail» вказати нову поштову скриньку та натиснути кнопку «Змінити E-mail».

На нову поштову скриньку надійде лист «Зміна E-mail | ЄДИНИЙ ДЕРЖАВНИЙ РЕЄСТР ДЕКЛАРАЦІЙ». Для зміни E-mail перейдіть за посиланням у листі,  повторно здійсніть вхід у Ваш персональний кабінет та перевірте вкладку «Мій профіль». У полі «E-mail» повинна бути зазначена вже змінена електронна поштова скринька. Для зміни електронної поштової скриньки у  персональному кабінеті Реєстру не потрібно отримувати новий ЕЦП.

2. Перевірити термін дії та працездатність електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП) для роботи з Реєстром.

Для отримання інформації про термін дії ЕЦП треба завантажити посилений сертифікат особистого ЕЦП з веб-сайту акредитованого центру сертифікації ключів (далі - АЦСК), в якому отримано ЕЦП. Після цього натиснути на сертифікат подвійним кліком лівої кнопки миші та у вікні, яке відкрилось, переглянути термін дії сертифікату ЕЦП. Необхідно, щоб на дату подання електронних документів до Реєстру сертифікат ЕЦП був діючий. У разі, якщо термін дії сертифікату сплинув, декларант не не зможе користуватись ЕЦП, в тому числі подавати електронні документи до Реєстру. Тоді необхідно звернутись до АЦСК та отримати новий ЕЦП.

З переліком АЦСК можна ознайомитись на сторінці https://portal.nazk.gov.ua у полі: “АЦСК”.

Після отримання нового ЕЦП необхідно зайти на сторінку входу до Реєстру https://portal.nazk.gov.ua і скористатись посиланням: «Я загубив/змінив свій приватний ключ». У полі «Поточна електронна адреса» вказати електронну поштову скриньку, з якою декларанта зареєстровано в Реєстрі, та натиснути кнопку «Вислати код для відновлення». На вказану поштову скриньку надійде лист «Зміна ЕЦП | ЄДИНИЙ ДЕРЖАВНИЙ РЕЄСТР ДЕКЛАРАЦІЙ». Для зміни ЕЦП необхідно перейти за посиланням у листі, після цього у полі АЦСК обрати акредитований центр сертифікації ключів, в якому отримано новий ЕЦП, обрати файл нового ЕЦП, вказати пароль від нового ЕЦП та натиснути кнопку «Змінити ЕЦП». Після успішного виконання вказаних дій з’явиться повідомлення про розгляд заявки. Заявки на зміну ЕЦП розглядаються протягом 1 доби у робочий час. Можна здійснити спробу входу до Реєстру з новим ЕЦП через вказаний час та не очікувати листа з подальшими інструкціями.

Для перевірки працездатності ЕЦП можна скористатись online-сервісом накладання ЕЦП на електронні документи за посиланням: https://ca.informjust.ua/sign. Результатом успішної перевірки буде повідомлення: «ПІДПИС НАКЛАДЕНО УСПІШНО, ЦІЛІСНІСТЬ ДАНИХ ПІДТВЕРДЖЕНО».

Якщо при накладанні електронного цифрового підпису виникає помилка, слід звернутись до акредитованого центру сертифікації ключів, який видав ЕЦП.

Крім того, для коректної роботи з Реєстром НАЗК рекомендує використовувати інтернет-браузер Google Chrome останньої версії. Для того, щоб внесена персональна інформація зберігалась, потрібно працювати з документами на одному комп’ютері.

НАЗК наполегливо рекомендує: у разі виникнення проблем технічного характеру слід звертатись до служби технічної підтримки за тел.: +38(044)200-06-94 або адресою електронної пошти support@nazk.gov.uа, при цьому:

- направляти електронний лист з персональної електронної поштової скриньки, яка зазначена при реєстрації;

- у темі листа зазначати суть питання;

- у листі необхідно зазначити П.І.Б., реєстраційний номер облікової картки платника податків (ІПН) та викласти суть питання, за необхідності до листа додати скріншоти (зображення екрана) з помилкою.

 

Окремо наголосила на відповідальності.

Відповідно до статті 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення:

Несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, тягне за собою накладення штрафу від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Подання завідомо недостовірних відомостей у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, тягне за собою накладення штрафу від 1000 до 2500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідальність за цією статтею за подання завідомо недостовірних відомостей у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, стосовно майна або іншого об’єкта декларування, що має вартість, настає у випадку, якщо такі відомості відрізняються від достовірних на суму від 100 до 250 прожиткових мінімумів для працездатних осіб.

 

Відповідно до статті 366-1 Кримінального кодексу України:

Подання суб’єктом декларування завідомо недостовірних відомостей у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, передбаченої Законом України "Про запобігання корупції", або умисне неподання суб’єктом декларування зазначеної декларації караються штрафом від двох тисяч п’ятисот до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадськими роботами на строк від ста п’ятдесяти до двохсот сорока годин, або позбавленням волі на строк до двох років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

Відповідальність за цією статтею за подання суб’єктом декларування завідомо недостовірних відомостей у декларації стосовно майна або іншого об’єкта декларування, що має вартість, настає у випадку, якщо такі відомості відрізняються від достовірних на суму понад 250 прожиткових мінімумів для працездатних осіб.

Відповідно до статті 52 Закону України «Про запобігання корупції»

1. У разі відкриття суб’єктом декларування або членом його сім’ї валютного рахунка в установі банку-нерезидента відповідний суб’єкт декларування зобов’язаний у 10-денний строк письмово повідомити про це Національне агентство у встановленому ним порядку, із зазначенням номера рахунка і місцезнаходження банку-нерезидента.

2. У разі суттєвої зміни у майновому стані суб’єкта декларування, а саме отримання ним доходу, придбання майна на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня відповідного року, зазначений суб’єкт у 10-денний строк з моменту отримання доходу або придбання майна зобов’язаний письмово повідомити про це Національне агентство.

Відповідно до статті 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення:

Неповідомлення або несвоєчасне повідомлення про відкриття валютного рахунка в установі банку-нерезидента або про суттєві зміни у майновому стані тягне за собою накладення штрафу від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Станом на 01 січня 2019 року прожитковий мінімум складає 1921 грн. (відповідно 50 прожиткових мінімумів – 96 050 грн).

Варто наголосити, що Законом України «Про запобігання корупції» передбачено, що державні органи, органи влади Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, а також юридичні особи публічного права зобов’язані перевіряти факт подання суб’єктами декларування, які в них працюють (працювали), відповідно до цього Закону декларацій та повідомляти Національне агентство про випадки неподання чи несвоєчасного подання таких декларацій у визначеному ним порядку.

Перевірка фактів подання чи несвоєчасного подання декларацій суб’єктами декларування здійснюється у визначені строки відповідальними посадовими особами шляхом пошуку та перегляду інформації в публічній частині Єдиного державного реєстру декларацій.

Відповідальний підрозділ (особа) органу, в якому працюють (працювали) суб’єкти декларування, перевіряє факт подання щорічних декларацій протягом 10 робочих днів з граничної дати подання таких декларацій.

Таким чином, подання декларації є обов’язком, який кожен із нас має виконати вчасно та в повному обсязі.

 

 

Наверх ↑