СПЛАТА ПІДПРИЄМЦЯМИ ЄДИНОГО ВНЕСКУ ГАРАНТУЄ ПРАВО НА ПЕНСІЮ

Версія для друкуВерсія для друку

СПЛАТА ПІДПРИЄМЦЯМИ ЄДИНОГО ВНЕСКУ ГАРАНТУЄ ПРАВО НА ПЕНСІЮ

Для того, щоб вчасно та в повному обсязі забезпечувати літніх людей пенсіями та допомогою, працівники Фонду повинні постійно дбати про акумуляцію коштів. За минулий рік надходження від сплати єдиного внеску роботодавцями Полтавщини, а також платежів, адміністрування яких здійснює Пенсійний фонд України 

(страхові внески минулих років та платежі за доставку і виплату пільгових пенсій), склали 6,6 млрд грн, а загальна сума коштів, які спрямовані для виплати соціальних гарантій мешканцям регіону, досягла майже 16 млрд грн.

Як видно, різниця між отриманим і витраченим – дуже велика, тож працівники Фонду знов і знов шукають можливість поповнити пенсійну скарбницю.

Найбільший вплив на ріст надходжень до бюджету Пенсійного фонду області має збільшення розміру мінімальної заробітної плати та підвищення темпів росту фонду оплати праці, які в області минулого року досягли 18%. Додатковим ресурсом наповнення пенсійного бюджету залишаються детінізація економіки, економічний розвиток і легалізація ринку праці.

Позитивним фактом є те, що за даними Реєстру застрахованих осіб кількість офіційно працевлаштованих осіб на Полтавщині упродовж минулого року збільшилася. Якщо на початок 2019 року їх налічувалося 416,5 тисяч, то за останніми статистичними даними стало на 4,1 тис. більше, тобто 420,6 тис. осіб.

Підвищився також і розмір середньої заробітної плати на одну застраховану особу, що враховується для обчислення пенсії. На даний час цей показник становить майже 10 тис. грн, що на 13% більше, ніж у січні 2019-го.

На жаль, більшість тих, хто офіційно працевлаштований і платить внески, роблять це з мінімального розміру заробітної плати, отримуючи інші “в конверті”. А найбільш соціально несвідомими виявилися фізичні особи-підприємці. Тож саме на цей сегмент ринку праці спрямовані нині погляди працівників всіх причетних служб – і Пенсійного фонду, і Держпраці, і податкової служби.

Відповідно до Закону України «Про державний бюджет України на 2020 рік» мінімальна заробітна плата у нинішньому році складе 4723 грн, тобто порівняно з 2019-м роком збільшиться на 550 грн. Це підвищення позначиться, зокрема, на витратах фізичних осіб-підприємців, адже від мінімальної заробітної плати залежить єдиний внесок, який нараховується щомісячно за ставкою 22% від «мінімалки» і сплачується підприємцями незалежно від того, чи ведуть вони діяльність і чи отримують дохід. Виняток становлять лише ті підприємці, які отримують пенсію за віком або які мають обмежені фізичні можливості (встановлено інвалідність).

У 2019 році мінімальний страховий внесок складав 918,06 грн на місяць, а за рік  – 11016,72 грн. У 2020-му відповідно 1039,06 грн та

12468,72 грн.

Щоб забезпечити собі право на отримання пенсійних виплат та інших соціальних допомог, фізичним особам – підприємцям необхідно своєчасно сплачувати єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та подавати річну звітність до податкових органів раз на рік. Термін подання річної звітності з єдиного внеску за 2019 рік – з 1 січня по 10 лютого 2020 року.

Дані звітності про дохід підприємця та сплату єдиного внеску є одним із джерел формування реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, який створений для накопичення інформації про набуття прав на одержання страхових виплат за всіма видами загальнообов’язкового державного соціального страхування. Пенсійний фонд відповідно до покладених на нього завдань формує та веде Реєстр застрахованих осіб.

Вчасно подаючи звітність до податкових органів, підприємці повинні пам’ятати, що звіти, складені з помилками, вважаються такими, що не подавались. А відсутність в Реєстрі застрахованих осіб відомостей з причини помилок у звітності може в подальшому негативно вплинути на соціальні права фізичної особи – підприємця.

Якщо у звіті виявлені помилки, підприємцям слід повторно сформувати та подати коректний звіт у повному обсязі до органів податкової служби за місцем обліку. Даними зазначеної звітності наповнюються відомості персональної електронної облікової картки в Реєстрі застрахованих осіб. Контролювати стан наповнення власної картки в Реєстрі можна, зареєструвавшись на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України (http://portal.pfu.gov.ua).

 

Головне управління Пенсійного фонду України в Полтавській області

 

Наверх ↑