Дані за 2013 рік

Версія для друкуВерсія для друку

Довідка
про підсумки роботи із зверненнями громадян в районній державній адміністрації за 2013 рік

Одним із головних завдань органів виконавчої влади є забезпечення конституційних прав і свобод громадян та створення необхідних умов для їх реалізації. У цьому контексті особливе місце посідає право громадян на звернення, оскільки саме вони відображають найболючіші соціальні проблеми, рівень правової захищеності жителів району та ефективність діяльності влади.
Робота із зверненнями громадян в районі проводиться відповідно до вимог діючого законодавства, а саме: Закону України „Про звернення громадян”, Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування»”.
На виконання вищезазначених нормативно-правових актів головою райдержадміністрації видано відповідні розпорядження, налагоджено роботу постійно діючих комісій з питань розгляду звернень громадян (за звітний період проведено 12 засідань), здійснено 12 днів контролю в структурних підрозділах райдержадміністрації та територіальних громадах району, організовано проведення особистих та виїзних прийомів, «гарячих» телефонних ліній, телефонів довіри, телефону для людей з обмеженими фізичними можливостями. З метою отримання жителями району оперативної та кваліфікованої інформації, роз’яснення та вирішення проблемних питань, які найбільше хвилюють громадян, працює громадська приймальня, де надаються безкоштовні консультації юристом райдержадміністрації. Створені належні умови для зручного очікування прийому та доступу громадян до публічної інформації. На дверях кабінетів є таблички з номерами і назвами відділів та прізвищами відповідальних працівників. Наявний інформаційний стенд з необхідною інформацією щодо звернення громадян до органів виконавчої влади. Приміщення райдержадміністрації обладнано пандусом та кнопкою виклику для зручного відвідування громадян, які мають проблеми з пересуванням. На сайті райдержадміністрації наявна веб – сторінка, де оприлюднюються матеріали по роботі із зверненнями громадян за кожен місяць, графіки особистого прийому громадян керівництвом райдержадміністрації, графіки роботи прямих та «гарячих» телефонних ліній, довідки про підсумки звернень громадян до райдержадміністрації щорічні та щоквартальні. Крім того, продовжується практика проведення зустрічей голови райдержадміністрації із засобами масової інформації. Матеріали про ці зустрічі оприлюднюються у місцевих ЗМІ та на ТРК «Астра».
Розроблено графіки на 2014 рік особистого звітування на щотижневих нарадах у голови райдержадміністрації керівників органів місцевого самоврядування, установ, організацій з питань роботи із зверненнями громадян. Так за 2013 рік було заслухано звіти керівників : управління агропромислового розвитку, управління праці і соціального захисту населення та відділу Держземагенства у Лохвицькому районі. Також по цьому питанню звітувались на апаратних нарадах 6 сільських голів (Безсалівської (14.01.2013), Васильківської (11.02.2013), Вирішальненської (11.03.2013), Їсковецької, Гирявоїсковецької (20.05.2013) та Сенчанської сільських рад (04.11.2013) та голова Лохвицької міської ради (21.10.2013)
У дорученнях, даних керівникам цих установ та виконкомам сільських рад наголошувалось на необхідності посилити відповідальність за роботу зі зверненнями громадян, дотримуватись порядку та правил ведення діловодства, вжиття конкретних заходів щодо зменшення звернень громадян до органів влади вищого рівня.
20 грудня 2013 р. головним спеціалістом відділу інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю проведений семінар – навчання з питань дотримання законодавства та ведення діловодства у роботі із зверненнями громадян з секретарям сільських рад та спеціалістам структурних підрозділів райдержадміністрації, установ, організацій.
Стан роботи із зверненнями громадян розглядався на розширених засіданнях колегій районної державної адміністрації 31 січня 2013 року «Про підсумки роботи із зверненнями громадян у 2012 році», 23 липня 2013 року «Про підсумки роботи із зверненнями громадян за І півріччя 2013 року» та 31 жовтня 2013 року «Про підсумки роботи із зверненнями громадян за 9 місяців 2013 року», матеріали надруковані в районній газеті «Зоря» та розміщені на веб - сторінці райдержадміністрації. За підсумками розгляду прийнято відповідні розпорядження голови районної державної адміністрації від 08.02.2013 № 53; від 29.07.2013 № 348; від 13.11.2013 №525.
Здійснюється щоквартальний аналіз та узагальнення звернень громадян для з’ясування причин, що їх зумовлюють. Особливу увагу приділено аналізу колективних звернень та звернень, які надходять до органів влади вищого рівня.
Реєстрація та розгляд письмових звернень громадян та звернень, одержаних під час особистого та виїзного прийомів керівництва райдержадміністрації проводяться відповідно інструкції, затвердженої Постановою КМУ від 14.04.1997 №348.
За звітний період до райдержадміністрації надійшло 235 звернень (проти 157 у 2012 р.), це на 78 звернення більше, ніж за відповідний період минулого року. Письмових звернень надійшло 155 (121), на особистому прийомі побувало 80 (36) громадян. Таке суттєве збільшення звернень до райдержадміністрації пояснюється тим, що в цей період проходить:
- реформування медичної галузі;
- ліквідація підприємства КПТГ «Лохвицятеплоенерго». Так як котельні даного підприємства стали непридатними для експлуатації, то частина населення змушена переходити з централізованого на індивідуальне опалення;
- добудова другої черги об’їзної дороги та поганий стан доріг у районі.
Мали місце звернення до центральних органів влади – 73, а саме: до Адміністрації Президента України – 11 (5), Кабінету Міністрів України – 2; Верховної Ради України – 2; Полтавської облдержадміністрації – 17 (10), депутатські звернення – 11.
Найбільше звернень за вищезазначений період надійшло: від жителів Лохвицької територіальної громади – 42 (29 – в 2012 р.) (з них: в Адміністрацію Президента України - 4; до облдержадміністрації – 6; Червонозаводської міської ради – 29 (19 – в 2012 р.), з них: в Адміністрацію Президента України – 2, Верховну Раду України – 1, облдержадміністрацію - 7) та сільських рад: Сенчанської - 4 (з них в Адміністрацію Президента України – 2); Васильківської – 6; облдержадміністрацію - 3); Ригівська сільська рада – 5 (з них редакція газети «Сільські вісті» - 1), Пісківська – 4; Вирішальненська сільська рада – 6 (з них до Адміністрації Президента України – 1); Їсковецька – 1 (на Адміністрацію Президента – 1), Бодаквянська – 3 (1 – до Адміністрації Президента України) та Безсалівська сільські рада 4 звернення (з них: 1 – до Адміністрації Президента України).
Найбільшу чисельність складають звернення з питань: аграрної політики і земельних відносин – 57 (29); соціального захисту – 36 (42); комунального господарства – 39 (27); праці і заробітної плати 23 (8), транспорту і зв’язку – 15 (9)
Для ефективного вирішення порушених у зверненнях питань направляються запити до уповноважених компетентних органів.
Збільшилась кількість колективних звернень: з 24 у 2012 році до 32 у цьому. Проте питання порушуються майже ті самі: відновлення централізованого теплопостачання, проведення водогону, про оплату за оренду земельних паїв, про рух великовагового транспорту по вулицях, впорядкування вулиць, ремонт доріг тощо. Усі звернення були розглянуті вчасно та надано аргументовані роз’яснення заявникам.
Серед цих звернень можна виділити категорію постійних дописувачів, які одночасно звертаються у кілька інстанцій, методично повторюючи все це через певний час. Це Биченко О.Т. (м. Червонозаводське); Кіндратенко Л.В. (м. Лохвиця); Бубич Л.О. (м. Лохвиця «Фінське селище»); Карась А.В. (с. Гаївщина); Тютюнник А.С. (м. Лохвиця). Проте необхідно зазначити, що питання Биченка О.Т. про надання йому матеріальної допомоги на встановлення індивідуального опалення в квартирі вирішено позитивно (виділено кошти в розмірі 3000 грн. Лохвицькою районною організацією Партії регіонів); також за рахунок спонсорських коштів позитивно вирішено питання Бубич Л.О., а разом з нею усіх мешканців «Фінського селища», які потребували встановлення індивідуального опалення у своїх квартирах.
Якщо проаналізувати звернення, що надійшли до міськсільвиконкомів за цей же період, то можна сказати наступне:
Всього за 2013 рік по міських радах: Лохвицькій – 103 (128) та Червоно заводській – 102 (221) надійшло 205 (349) звернення; по сільських – 801 (984) звернення; найбільше порушувалися такі питання: соціального захисту – 192 (217) аграрної політики та земельних відносин – 189 (230); комунального господарства – 163 (268);. За звітний період 2013 року найбільше звернень зареєстровано по сільських радах: Корсунівська – 100 (93), Вирішальненська – 96 (222); Погарщинська – 71 (97); Луценківська – 57 (79).
На виконання соціальних ініціатив Президента України щодо підвищення соціального захисту (рівня життя) найбільш уразливих верств населення (пенсіонерів, інвалідів, ветеранів війни) та з метою покращення соціального обслуговування і надання соціальної підтримки населенню шляхом обслуговування безпосередньо за місцем проживання при територіальному центрі соціального обслуговування (надання соціальних послуг) працює мультидисциплінарна команда, яка здійснила за 2013 рік об’їзд кожної територіальної громади, включаючи всі населені пункти. За графіком всього 37 виїздів (кожного четверга) та надала різного виду допомогу 418 жителям району. При управлінні праці та соціального захисту населення створений мобільний соціальний офіс (розпорядження голови райдержадміністрації від 22.02.2012 № 387). Відповідно до затвердженого графіка протягом 2013 року проведено 24 виїзди мобільного соціального офісу (включені усі сільські та міські ради району), на яких прийнято 105 громадян. В основному питання стосувалися порядку отримання пільг, продовження дії терміну посвідчення членам багатодітної родини та інші соціальні питання. Також, два рази на рік, головою районної державної адміністрації здійснюється об’їзд територіальних громад.
Райдержадміністрацією вживаються і будуть надалі вживатися заходи щодо посилення гласності та прозорості в діяльності органів виконавчої влади з даного питання. Постійно в районній газеті друкуються виступи та статті керівників райдержадміністрації, начальників управлінь, відділів із актуальних питань життєдіяльності району, публікуються виклади розпорядчих актів райдержадміністрації, друкуються різного роду інформації, інтерв’ю фахівців та роз’яснення з питань, які хвилюють населення району.
У роботі із зверненнями громадян районна державна адміністрація вживає всі можливі заходи по задоволенню законних запитів громадян та надання обґрунтованих і компетентних відповідей.
Для забезпечення конституційних прав і свобод громадян, підвищення ефективності роботи місцевих органів влади із звернення громадян, усунення недоліків у цій сфері, виявлення причин, які спричиняють звернення громадян вбачається за доцільне і надалі приділяти постійну і неослаблену увагу роботі із зверненнями громадян як одному із пріоритетних напрямків діяльності райдержадміністрації. Робота у даному напрямку буде продовжуватися.

Наверх ↑